Blackmagic Design URSA Studio Viewfinder G2
Ki Pro Ultra 12G jest wielokanałowym rejestratorem Apple ProRes oferującym do 4 kanałów jednoczesnego nagrywania HD, lub w trybie Single-Channel, rejestratorem i odtwarzaczem 4K/UltraHD/2K/HD Apple ProRes lub Avid DNxHR. Avid DNxHD MXF jest również obsługiwany do formatów HD w trybie Single-Channel.
Ki Pro Ultra 12G oferuje prostotę pojedynczego kabla 12G-SDI dla dużych rastrów aż do pełnego 4K, (4x wejścia/wyjścia 3G-SDI mogą być użyte dla operacji Quad Link, jeśli jest to wymagane) oraz cyfrowe połączenie wideo HDMI 2.0 z obsługą HDR zarówno dla nagrywania jak i odtwarzania.
Bogactwo analogowych i cyfrowych złączy audio stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie każdego projektu na wydajne, potężne i elastyczne przepływy pracy. W celu zaspokojenia potrzeb związanych z odległością i zdalnym użytkowaniem dostępne są opcje 12G i 3G Fiber SFP+. Nowy firmware v2.0 dodaje możliwość nagrywania źródeł wolnych od genlocka z obsługą synchronizacji ramki na wejściach.
Ki Pro Ultra 12G, zaprojektowany jako przenośny lub do montażu w szafie rack, o szerokości połowy szafy i wysokości 2RU, jest dobrze przystosowany do pracy w każdym środowisku.
Najważniejsze cechy
- Nagrywarka i odtwarzacz 4K/UltraHD/2K/HD
- Obsługa jednokanałowego nagrywania 4K/UltraHD/HD do plików ProRes lub DNx
- Obsługa wielokanałowego nagrywania HD do ProRes
- Nagrywanie i odtwarzanie do Apple ProRes 4444 XQ lub Avid DNxHR HQX
- Wielokanałowy zapis HD bez blokady Genlock do 1080 60p
- Nagrywanie pojedynczego kanału do 4K 60p
- Nagrywanie i odtwarzanie HDR
- 1x 12G-SDI I/O
- 3x 3G-SDI I/O (4x, gdy używany jest również port 12G-SDI)
- HDMI 2.0 I/O
- I/O klatki światłowodowej SFP (moduły światłowodowe nie są dołączone)
- 2x kieszenie na nośniki PAK z funkcją Ki Protect
- Analogowe wejścia/wyjścia audio (złącze DB-25)
- Wejście/wyjście cyfrowego sygnału audio AES/EBU (złącze DB-25)
- Wielokanałowy wbudowany dźwięk SDI i HDMI
- Obsługa REF, LTC, RP-188 i RS-422
- Interfejs REST
- Obsługa odtwarzania 8K VPID dla wielu jednostek
- Przyciski sterujące na panelu przednim z wbudowanym ekranem o rozdzielczości HD
- Łatwe w użyciu interfejsy web UI, konfiguracja i sterowanie z poziomu standardowych przeglądarek internetowych
- Kompaktowa konstrukcja 2RU, szerokość połowy stelaża
- Trzy lata gwarancji
Złącza wideo i audio na tylnym panelu Ki Pro Ultra 12G oferują łączność nowej generacji z jednokanałowym 12G-SDI I/O przez BNC lub opcjonalny FIber i trzy dodatkowe porty 3G-SDI dla wielokanałowego HD lub quad-link potrzeb przechwytywania. HDMI v2.0 oferuje prostotę obsługi jednym kablem aż do 4K. Zrównoważone audio AES i analogowe XLR, LTC, RS-422 i LAN dopełniają pakiet.
Klatki SFP+ oferują możliwość instalacji opcjonalnych HD-BNC lub Fiber SFP dla długich tras kablowych.
Formaty wideo
- Tryb jednokanałowy:
(4K) 4096 x 2160p 23.98, 24, 25, 29.97, 30, 50, 59.94, 60
(4K) 4096 x 2160PsF 23.98, 24, 25, 29.97*
(UltraHD) 3840 x 2160p 23.98, 24, 25, 29.97, 30, 50, 59.94, 60
(UltraHD) 3840 x 2160PsF 23.98, 24, 25, 29.97*
(2K) 2048 x 1080p 23.98, 24, 25, 29.97, 30, 50, 59.94, 60
(HD) 1080p 23.98, 24, 25, 29.97, 30, 50, 59.94, 60 60
(HD) 1080i 25, 29.97, 30
(HD) 1080PsF 23.98, 24, 25**, 29.97**
(HD) 720p 50, 59.94, 60
- Tryb wielokanałowy:
(HD) 1080p 23.98, 24, 25, 29.97, 30, 50, 59.94 60
(HD) 1080i 25, 29.97, 30
(HD) 1080PsF 23.98, 24, 25**, 29.97**
(HD) 720p 50, 59.94, 60
*Tylko 4x 1,5G-SDI, 10-bitowy 4:2:2 YCbCr, Square Division
**25 i 29.97 wymaga wyboru Record Type>PsF
Obsługa kodeków
- Tryb jednokanałowy:
Apple ProRes 4444 XQ, do 2K/60 kl.
Apple ProRes 4444, do 30 klatek na sekundę
Apple ProRes 422 (HQ)
Apple ProRes 422
Apple ProRes 422 (LT)
Apple ProRes 422 (Proxy)
Avid DNxHD HQX (220x)*.
Avid DNxHD SQ (145)*.
Avid DNxHD LB (36)**.
Avid DNxHR HQX do 4K/29,97 kl.
Avid DNxHR SQ do 4K/29,97 kl.
Avid DNxHR LB z prędkością do 4K/29,97 kl.
- Tryb wielokanałowy:
Apple ProRes 4444, do 30 kl.
Apple ProRes 422 (HQ)
Apple ProRes 422
Apple ProRes 422 (LT)
Apple ProRes 422 (Proxy)
*Avid DNxHD obsługiwany tylko dla rozdzielczości 1080 i 720
**Avid DNxHD 36 obsługiwany tylko dla rozdzielczości 1080p
Kontener kodeków
- Apple ProRes .MOV
- AVID DNX .MXF lub .MOV
Pamięć wymienna
- 2x gniazda, nośniki AJA SSD PAK2000, PAK1000, PAK512, PAK256
Obsługa systemu plików
Cyfrowe wejście wideo
- 1x 12G-SDI, SMPTE-292/372/424/2081/2082
- 3x 3G-SDI, SMPTE-292/372/424
- 1x Fiber lub HD-BNC 12G-SDI, SMPTE-297 (opcjonalne moduły SFP)
- 3x Fiber lub HD-BNC, 3G-SDI, SMPTE-297 (opcjonalne moduły SFP)
- 4K/UltraHD 4:2:2 10bit i 4:4:4 10/12bit (BNC lub Fiber)
- Dual Link 4:2:2 10bit & 4:4:4 10/12bit (BNC lub Fiber)
- Single Link 4:2:2 10bit & 4:4:4 10/12bit (BNC lub Fiber)
- 1x HDMI standardowe złącze typu A
- HDMI v2.0
4:4:4 RGB 8/10/12-bit (głęboki kolor)
4:2:2 YCbCr 8/10/12-bitów
4:2:0 YCbCr 8-bitów
Cyfrowe wyjście wideo
- 1x 12G-SDI, SMPTE-292/372/424/2081/2082
- 3x 3G-SDI, SMPTE-292/372/424
- 1x Fiber lub HD-BNC 12G-SDI, SMPTE-297 (opcjonalne moduły SFP)
- 3x Fiber lub HD-BNC, 3G-SDI, SMPTE-297 (opcjonalne moduły SFP)
- 4K/UltraHD 4:2:2 10bit i 4:4:4 10/12bit (BNC lub Fiber)
- Dual Link 4:2:2 10bit & 4:4:4 10/12bit (BNC lub Fiber)
- Single Link 4:2:2 10bit & 4:4:4 10/12bit (BNC lub Fiber)
- 1x HDMI standardowe złącze typu A
- HDMI v2.0
4:4:4 RGB 8/10/12-bit (głęboki kolor)
4:2:2 YCbCr 8/10/12-bitów
4:2:0 YCbCr 8-bitów
Cyfrowe wejście audio
- 16-kanałowe, 24-bitowe audio zaembedowane w SDI/światłowód, częstotliwość próbkowania 48 kHz, synchroniczne
- 8-kanałowe, 24-bitowe audio zaembedowane w HDMI, częstotliwość próbkowania 48 kHz, synchroniczne
- 8-kanałowe, AES/EBU przez (1x DB-25 TASCAM pinout)
Analogowe wejście audio
- 8-kanałowe, dopasowywane, 24-bitowe analogowe wejście audio, częstotliwość próbkowania 48 kHz (1x DB-25 TASCAM Pinout)
- +24 dBu pełna skala cyfrowa
- +/- 0,2 dB Pasmo przenoszenia 20 Hz do 20 kHz
Cyfrowe wyjście audio
- 16-kanałowe, 24-bitowe audio zaembedowane w SDI/światłowód, częstotliwość próbkowania 48 kHz, synchroniczne
- 8-kanałowe, 24-bitowe audio zaembedowane w HDMI, częstotliwość próbkowania 48 kHz, synchroniczne
- 8-kanałowe, AES/EBU przez (1x DB-25 TASCAM pinout)
Analogowe wyjście audio
- Stereofoniczne niezbalansowane gniazdo słuchawkowe (1x jack 3.5mm) z regulacją głośności
- 8-kanałowe, 24-bitowe analogowe wyjście C/A, częstotliwość próbkowania 48 kHz (1x DB-25 TASCAM pinout)
- 2-kanałowe niezbalansowane złącza 2x RCA
Tryb nagrywania
- Wielokanałowy zapis HD Apple ProRes (PAK2000, PAK1000, PAK512 (R1/X2 i wyżej), PAK256 (R1/X2 i wyżej))
- Nagrywanie pojedynczego kanału 4K/UltraHD/2K/HD
Tryb odtwarzania
- Jeden kanał 4K/UltraHD/2K/HD w tym samym czasie
Timecode
- SDI RP188/SMPTE 12M przez SDI BNC
- Wejście LTC (1x BNC)
- Wyjście LTC (1x BNC)
- TC Super Out
Wejście referencyjne
- Zewnętrzne, 2x BNC
- Pętla, nieskończona
- Synchronizacja w trybie Blackburst lub trójpoziomowym
720p 59.94
720p 50
1080i 59.94
1080i 50
1080p 23.98
1080PsF 23.98
1080p 24
1080PsF 24
1080p 25
1080PsF 25
1080p 29.97
1080PsF 29.97
- (SD) Analogowy sygnał kompozytowy
525i 59.94
625i 50
Interfejs sieciowy
- 1x złącze LAN (złącze RJ-45, 10/100/1000)
- Wbudowany serwer internetowy do zdalnego sterowania
- Konfiguracja i sterowanie transportem za pomocą interfejsu sieciowego
- Monitor zaufania do obrazu wideo za pośrednictwem interfejsu sieciowego
- Wysyłanie/pobieranie klipów przez interfejs sieciowy w trybie DATA-LAN
- Zdalne sterowanie przez REST
Sterowanie urządzeniem
- RS-422, 1x złącze żeńskie DB-9, protokół Sony 9-pin
- Rozkład pinów 9-stykowego złącza D jest następujący:
1 - GND
2 - TX-
3 - RX+
4 - GND
5 - No Connection
6 - GND
7 - TX+
8 - RX-
9 - GND
Shell - GND
Interfejs użytkownika
- Obrotowe pokrętło wyboru
- Dedykowane, podświetlane przyciski sterowania transportem i przyciski menu
- Duży wyświetlacz TFT LCD 1280x720 z monitorem wideo i nakładkami menu/stanu
Obsługa napisów zamkniętych
Rozmiar (w x d x h)
- 219,46 x 268,9 x 84,08 mm
Waga
Zasilanie
- Podwójne, redundantne, maks. 5,4A, 35W-60W typowe-65W maks.
100-240 VAC 50/60 Hz (adapter)
12-18Vdc 4-pin XLR (obudowa)
Środowisko
- Bezpieczna temperatura pracy: 0 do 40 C
- Bezpieczna temperatura przechowywania (zasilanie wyłączone): -40 do 60 C
- Wilgotność względna podczas pracy: 10-90% bez kondensacji
- Wysokość pracy: <3,000 metrów (<10,000 stóp)