SAP:034158 / MFR:ULTMKEY12/A/HDM
Blackmagic Design Ultimatte 12 Mini
Ultimatte 12 HD Mini to zaawansowane urządzenie do kluczowania w czasie rzeczywistym, przeznaczone między innymi do tworzenia wirtualnych planów zdjęciowych nowej generacji przy użyciu kamer konsumenckich. Złącza HDMI doskonale nadają się do wykorzystania z kamerami Blackmagic Studio, Pocket Cinema i mikserami do produkcji na żywo ATEM Mini. Dodatkowo ogromna pamięć klatek o pojemności 6GB umożliwia tworzenie realistycznych wirtualnych planów zdjęciowych z kamerami stałopozycyjnymi ze wstępnie wyrenderowanych kadrów. Ultimatte 12 HD Mini zawiera algorytmy o jakości nadawczej i kolorymetrię dla uzyskania fotorealistycznych kompozytów.
Nowy Ultimatte 12 to coś więcej niż najlepsze na świecie urządzenie do kluczowania, to zaawansowany procesor do kompozytowania w czasie rzeczywistym, zaprojektowany dla nowej generacji grafiki nadawczej. Zawiera całkowicie nowe algorytmy i kolorymetrię, które zapewniają prawdziwie fotorealistyczne kompozyty. Uzyskasz niewiarygodną obsługę krawędzi, większą separację kolorów, ich zadziwiającą wierność i lepsze niż kiedykolwiek wcześniej tłumienie rozlania, nawet w cieniach lub przez przezroczyste obiekty, takie jak okna. Dostępne są 4 niesamowite modele Ultimatte 12, z obsługą HD, Ultra HD, a nawet natywnego 8K! Prezentuj pogodę, sport, wiadomości i rozrywkę w jakości kinowej, wszystko kompozytowane w czasie rzeczywistym.
Dodaj Ultimatte 12 do każdej kamery
Podczas pracy na żywo z wieloma kamerami filmującymi pod różnymi kątami zdarza się, że zielony ekran wykazuje różnice kolorystyczne. Ponadto klucze wbudowane w miksery do produkcji na żywo często muszą być dzielone między kamery, co komplikuje kluczowanie, ponieważ każda kamera widzi zielony ekran nieco inaczej. Nowy Ultimatte 12 eliminuje te problemy, zapewniając niesamowitą technologię w przystępnej cenie, dzięki czemu każda kamera może mieć oddzielny Ultimatte. Oznacza to, że każdy Ultimatte można ustawić na konkretny widok z kamery! Dzięki dedykowanemu Ultimatte w każdej kamerze Twoje kompozyty mogą wykraczać daleko poza możliwości planu zdjęciowego, pozwalając tworzyć zupełnie nowe scenerie!
Generuj wirtualne światy na żywo do transmisji!
Niezależnie czy pracujesz nad programem informacyjnym, sportowym, produkcją telewizyjną i filmową, czy przy programach rozrywkowych – Ultimatte 12 posiada jakość pozwalającą na uzyskanie niewiarygodnie realistycznych kompozytów, które umieszczą Twojego wykonawcę w dowolnej scenerii! Ponadto nowe modele Ultimatte 12 mają wbudowaną pamięć klatek, dzięki czemu nie trzeba korzystać ze źródeł wideo na żywo dla wszystkich wejść. Ultimatte 12 można także użyć do nakładania na scenę pierwszego planu generowanych komputerowo obiektów rzeczywistości rozszerzonej, wraz z realistyczną przezroczystością, za którymi może przechodzić Twój wykonawca! Jest również idealny do wstępnej wizualizacji na planie w produkcji filmowej, ponieważ pozwala aktorom i reżyserom oglądać scenę podczas kręcenia.
Realistyczne wirtualne plany zdjęciowe z kamerą stałopozycyjną
Teraz możesz stworzyć ogromny plan zdjęciowy do transmisji, nawet w małym mieszkaniu lub piwnicy! To dlatego, że wszystkie modele Ultimatte 12 mają pamięć klatek, dzięki czemu można załadować wstępnie wyrenderowane stop klatki z planu zdjęciowego modelowanego w 3D, co jest przełomowe w produkcji na żywo, gdyż możesz użyć wirtualnego planu, nawet jeśli nie masz miejsca na fizyczny plan zdjęciowy do transmisji! W dodatku bez żadnego zewnętrznego sprzętu! Wystarczy użyć wielu kamer, każda z Ultimatte 12 i załadowaną klatką tła. Ponieważ tła są wstępnie renderowane, są bardziej fotorealistyczne niż tradycyjny wirtualny plan. Jeśli kamery są nieruchome, tła będą wyglądać idealnie! Dodatkowo Ultimatte 12 jest niedrogi, więc możesz użyć więcej kamer!
Nowe algorytmy i rozszerzona przestrzeń kolorów
Modele Ultimatte 12, nawet Ultimatte 12 HD Mini, posiadają nowe, niesamowicie zaawansowane algorytmy przetwarzania obrazu oraz ogromną wewnętrzną przestrzeń kolorów! Oznacza to, że wszystkie modele tworzą kompozyty o identycznej jakości! Procesowanie automatycznie generuje wewnętrzne maski, więc różne partie obrazu są przetwarzane oddzielnie w oparciu o kolory w każdym obszarze. To jak posiadanie mocy wielu urządzeń Ultimatte pracujących razem na tym samym obrazie. Uzyskaj drobne szczegóły krawędzi tam, gdzie są najpotrzebniejsze, jak na przykład na włosach, a także gładsze przejścia między kolorami lub innymi obiektami w scenie. Nowe przetwarzanie matematyczne i subpikselowe zaprojektowano z myślą o niesamowitej jakości i wyrazistości.
Automatyczna analiza sceny do kluczowania jednym przyciskiem
W produkcji na żywo trzeba pracować szybko. Ultimatte 12 posiada technologię kluczowania jednym przyciskiem, która analizuje scenę i automatycznie ustawia ponad 100 parametrów, zapewniając świetne klucze bez konieczności dodatkowego nakładu pracy. Najpierw trzeba upewnić się, że scena jest dobrze oświetlona, a kamery posiadają prawidłowy balans bieli. Następnie wystarczy aktywować klucz automatyczny, a Ultimatte wykona całą pracę za Ciebie! Ponadto wszystkie modele zawierają funkcję korekcji ekranu, która kompensuje nierównomiernie oświetlone zielone/niebieskie ekrany. Kluczowanie jednym przyciskiem jest znacznie szybsze i pozwala na precyzyjne użycie klucza przy minimalnym wysiłku. Dzięki temu możesz skupić się na programie, podczas gdy Ultimatte 12 zajmuje się resztą.
Dodawanie warstw półprzezroczystych i grafiki nadawczej
Dodawanie obiektów półprzezroczystych, takich jak kolorowe lub barwione szkło i grafika komputerowa, jest praktycznie niemożliwe przy użyciu tradycyjnego klucza, ponieważ nie można odjąć niebieskiego lub zielonego ekranu od półprzezroczystego kolorowego obiektu bez zmiany jego oryginalnego koloru. Teraz Ultimatte 12 zapewnia nowy, rewolucyjny tryb kompozytowania warstw, który umożliwia dodawanie barwionych obiektów na wierzchu obrazu pierwszoplanowego. To oznacza zupełnie nową generację realistycznego wyglądu półprzezroczystego szkła w grafice nadawczej! Gdy patrzysz przez obiekt lub gdy Twój wykonawca za nim przechodzi, zabarwione kolory są dokładnie zachowane, dzięki czemu ujęcie wygląda całkowicie realistycznie!
Wiernie odtwarza i zachowuje problematyczne kolory
Ultimatte 12 zapewnia nowe zaawansowane przetwarzanie flary, krawędzi i przejść, co pozwala usunąć tło bez wpływu na kolory, które chcesz utrzymać. Będziesz w stanie zachować i wiernie odwzorować kolory, które są niemożliwe do uzyskania na innych urządzeniach do kluczowania, np. jaskrawożółta sukienka na tle zielonego ekranu. Ultimatte 12 inteligentnie wyodrębnia i osobno traktuje różne części obrazu, a jednocześnie zachowuje płynne przejścia kolorów między nimi. Oferuje najwyższej jakości kompozytowanie, gwarantując fotorealistyczny końcowy rezultat. W przeciwieństwie do innych urządzeń do kluczowania, Ultimatte 12 zapewnia wyraźne obrazy z żywymi kolorami, które rzucają się w oczy.
Kluczuj i kompozytuj obrazy z cieniami i przezroczystością
Ulepszone algorytmy flary w Ultimatte 12 mogą usunąć zielone zabarwienie i rozlanie ze wszystkiego. To jeden z powodów, dla których Ultimatte 12 tworzy prawdziwe, realistycznie wyglądające środowiska wirtualne! Oznacza to też, że cienie lub przezroczyste obiekty powodujące odbicia nie stanowią już problemu. Ultimatte 12 automatycznie próbkuje kolory, tworzy spójne maski dla ścian, podłóg i innych części obrazu, a następnie nanosi niezbędne korekty. Cienie są odpowiednio mapowane i kompozytowane na nowym tle, rozlanie jest usuwane, a przezroczyste obiekty są perfekcyjnie obrabiane.
Szeroki zakres połączeń wideo
Ultimatte 12 posiada 7 różnych połączeń wejściowych, w zależności od modelu, które służą do kompozytowania w całość różnych elementów. Obejmują one pierwszy plan i tło oraz maski „podtrzymujące” i „śmieci”, a także dodatkowe wejścia warstw do nakładania dodatkowych obrazów na kompozytowany obraz. Podczas pracy z ujęciami statycznymi Ultimatte 12 pozwala nawet korzystać ze źródeł niezsynchronizowanych! W nowych modelach Ultimatte 12 można pracować nawet bez źródeł wideo, ponieważ wbudowana pamięć klatek pozwala na wewnętrzne ładowanie teł i innych elementów. To radykalnie obniża koszty budowy systemów nadawczych opartych na Ultimatte.
Modele przyszłościowe z zaawansowaną technologią 12G‑SDI
Modele Ultimatte 12 4K i Ultimatte 12 8K są wyposażone w zaawansowane połączenia 12G-SDI, dzięki czemu można pracować z obecnymi formatami wideo HD, a także przyszłymi formatami wideo Ultra HD i 8K. Tylko 12G-SDI oferuje wysoki klatkaż Ultra HD poprzez pojedyncze połączenie BNC, działające ze wszystkimi zwykłymi urządzeniami HD. Ultimatte 12 jest kompatybilny z praktycznie każdym sprzętem SD, HD, 3G, 6G i 12G-SDI oraz obsługuje wszystkie formaty HD i Ultra HD do 2160p60. Natomiast model Ultimatte 12 8K posiada Quad Link 12G-SDI dla wszystkich formatów wideo do 4320p60 8K. Możesz go używać ze swoimi kamerami HD już dziś i przejść na Ultra HD, gdy będziesz gotów.
Wiele urządzeń Ultimatte na jednym monitorze
Wszystkie modele Ultimatte 12 posiadają funkcję układu kaskadowego, która umożliwia wyświetlanie obrazu z maksymalnie ośmiu urządzeń Ultimatte na jednym wyświetlaczu SDI. Wystarczy połączyć nawet osiem urządzeń Ultimatte w łańcuch SDI, korzystając z wejść i wyjść monitorowych, a ostatnie urządzenie Ultimatte podłączyć do monitora SDI. Następnie, gdy przełączymy się na monitorowanie określonego urządzenia Ultimatte za pomocą oprogramowania Ultimatte Software Control lub Smart Remote 4, wyjście monitorowe zostanie przełączone z niemal zerową latencją i przekazane w dół łańcucha w celu wyświetlenia na monitorze. To znacznie upraszcza monitorowanie, nawet w przypadku pracy z wieloma kamerami wyposażonymi w Ultimatte.
Steruj kamerami HDMI z mikserów SDI
Wyjątkowy model Ultimatte 12 HD Mini posiada specjalną funkcję umożliwiającą konwersję sterowania kamerą SDI na HDMI. Oznacza to, że mikser ATEM SDI może sterować podłączoną przez HDMI kamerą Blackmagic Pocket Cinema. Miksery ATEM wysyłają sygnał sterowania kamerą przez SDI, a konwerter może zmienić to na HDMI dla kamery. Wystarczy podłączyć SDI z wyjścia konwertera do wejścia miksera, wyjście programowe miksera do wejścia konwertera, a następnie wejście konwertera HDMI łączy się z Pocket Cinema Camera. Teraz dodaj numer kamery w narzędziu Ultimatte, a otrzymasz kontrolę nad korektorem koloru kamery, tally, a nawet zdalnym nagrywaniem. Dodatkowo otrzymujesz również sterowanie kamerą za pomocą HDMI, gdy używasz mikserów takich jak ATEM Mini!
Zawiera darmowy Ultimatte Software Control
Wszystkie modele Ultimatte 12 zawierają darmowe Ultimatte Software Control dla Mac i Windows. W oknie głównym znajdują się menu ułożone w sekcjach pełniących różne funkcje. Choć na pierwszy rzut oka interfejs może wyglądać onieśmielająco, ponieważ ma tak wiele różnych przycisków i ustawień, opanowanie go nie zajmie dużo czasu, więc szybko nauczysz się instynktownie poruszać między ustawieniami w miarę budowania kompozytu. Ponieważ Ultimatte Software Control działa na komputerze, można załadować pamięć klatek Ultimatte 12. Wszystkie ustawienia i stop klatki są zapisywane w pamięci flash, więc zostają zachowane po wyłączeniu zasilania. Dodatkowo modele Ultimatte 12 4K i 8K zawierają Ethernet 10G dla jeszcze szybszego przesyłania plików!
Specyfikacja:
Łącza
Standardy
Źródła kompozytu
Wyjścia kompozytu
Monitorowe
Pula multimediów
Wyświetlacze
Sterowanie
Oprogramowanie
Systemy operacyjne
Wymogi zasilania
Akcesoria
Instalacja fizyczna
Specyfikacje środowiskowe
Elementy zawarte w zestawie
Gwarancja
Uwaga: Wyświetlanie produktów na stronie służy wyłącznie celom informacyjnym. Dokładamy wszelkich starań, aby publikowane tu informacje były jak najbardziej aktualne, jednak producent zastrzega sobie prawo do zmiany specyfikacji.