BlackmagicDesignURSABroadcastG201.jpg

Blackmagic Design URSA Broadcast G2

REDKOMODOXStarterPack710038601.jpg

RED KOMODO-X Starter Pack  (710-0386)

BlackmagicDesignPocketCinemaCamera6KG21.jpg

Blackmagic Design Pocket Cinema Camera 6K G2

Blackmagic Design URSA Broadcast G2

SAP:026588 / MFR:CINEURSAMWC6KG2

19 629,00 zł 15 958,54 zł

19629
Nowa Blackmagic URSA Broadcast G2 to niesamowicie wydajna kamera przeznaczona dla tradycyjnych i internetowych nadawców. Konstrukcja 3 w 1 pozwala wykorzystać ją jako kamerę produkcyjną 4K, kamerę studyjną 4K lub cyfrową kamerę filmową 6K. Można nagrywać na popularnych kartach SD, UHS-II i CFast 2.0 lub na zewnętrznych dyskach USB, używając typowych formatów plików, takich jak H.265, ProRes i Blackmagic RAW, Pozwala też zmienić mocowanie obiektywu.
Wysyłka w 2-7 dni
Porównaj
Więcej od Blackmagic Design
Rekomendowane Akcesoria

Blackmagic Design URSA Broadcast G2

Nowa Blackmagic URSA Broadcast G2 to niesamowicie wydajna kamera przeznaczona dla tradycyjnych i internetowych nadawców. Konstrukcja 3 w 1 pozwala wykorzystać ją jako kamerę produkcyjną 4K, kamerę studyjną 4K lub cyfrową kamerę filmową 6K. Można nagrywać na popularnych kartach SD, UHS-II i CFast 2.0 lub na zewnętrznych dyskach USB, używając typowych formatów plików, takich jak H.265, ProRes i Blackmagic RAW, Pozwala też zmienić mocowanie obiektywu. Żadna inna kamera nadawcza nie jest tak uniwersalna.

Najbardziej uniwersalna kamera nadawcza
Nowa Blackmagic URSA Broadcast G2 to niesamowicie wydajna kamera przeznaczona dla tradycyjnych i internetowych nadawców. Konstrukcja 3 w 1 pozwala wykorzystać ją jako kamerę produkcyjną 4K, kamerę studyjną 4K lub cyfrową kamerę filmową 6K. To idealne rozwiązanie pozwala nadawcom wykorzystać ich własne obiektywy i akumulatory. Nagrywanie na popularnych kartach SD, UHS-II i CFast 2.0 lub na dyskach USB, w typowych formatach plików, takich jak H.265, ProRes i Blackmagic RAW, zapewnia kompatybilność ze wszystkimi programami do edycji wideo i systemami zarządzania mediami. Pozwala też zmienić mocowanie obiektywu. Żadna inna kamera nadawcza nie jest tak uniwersalna.

Nadawcza kamera produkcyjna
URSA Broadcast G2 to doskonałe rozwiązanie dla nadawców – ma kontrolki ENG zlokalizowane wokół kamery, umożliwiające ich dotykowe zlokalizowanie oraz czujnik słabego oświetlenia, który pozwala uzyskać niesamowite ujęcia przy naturalnym oświetleniu. Idealne połączenie do nadawania wiadomości i programów.

Produkcyjna kamera studyjna
URSA Broadcast ma zaawansowany korektor kolorów YRGB oraz zdalne sterowanie. Można używać dużych obiektywów studyjnych, B4 ENG lub zmienić mocowanie i użyć dowolnego. Ponadto opcjonalne urządzenia do regulacji ostrości i zoomu Blackmagic pozwalają sterować obiektywem z uchwytów statywu.

Cyfrowa kamera filmowa
URSA Broadcast G2 ma zaawansowany cyfrowy sensor filmowy 6K ze zmiennym mocowaniem obiektywu – PL dla cyfrowych obiektywów filmowych lub EF dla fotograficznych. Ponadto wysoki zakres dynamiki, świetna wydajność przy słabym oświetleniu i Blackmagic RAW zapewniają prawdziwie „hollywoodzką” jakość cyfrowej kamery filmowej.

Nadawanie w cyfrowej jakości filmowej
Duży sensor 4K oraz kolorymetria Blackmagic 5 generacji oferują tę samą technologię obrazowania co cyfrowe kamery filmowe, pozwalając transmitować w cyfrowej jakości filmowej. Rozdzielczość 6144 x 3456 sensora 6K jest wystarczająco uniwersalna, aby nadawać programy i filmy cyfrowe. Przy obiektywach B4 otrzymujesz obraz sensora 4K do wykorzystania w transmisjach Ultra HD, a po zmianie mocowania obiektywu na PL lub EF, będziesz mógł korzystać z pełnej rozdzielczości sensora 6K dla filmu cyfrowego. 13-stopniowy zakres dynamiki zapewnia ciemniejsze czernie i jaśniejsze biele, idealne do korekcji kolorów. Wykorzystanie filmu cyfrowego w transmisji to rewolucja w jakości obrazu.

Wyjątkowe rezultaty przy słabym oświetleniu
Nowa URSA Broadcast oferuje niesamowite rezultaty przy słabym oświetleniu, co pozwala kręcić w naturalnym świetle, a nawet przy świetle księżyca. W zaawansowanych kamerach ISO jest miarą czułości sensora obrazu na światło. Wzmocnienie od -12dB (ISO 100) do +36dB (ISO 25,600) w Blackmagic URSA Broadcast G2 jest optymalne dla redukcji ziarna i szumów na obrazach, przy jednoczesnym zachowaniu pełnego zakresu dynamiki sensora. Podstawową natywną wartością ISO jest 400, które jest idealne do pracy w oświetleniu studyjnym. Dodatkowe wysokie bazowe ISO 3200 jest świetne podczas filmowania w słabo oświetlonych miejscach. Wzmocnienie można ustawić z kamery, z LCD lub zdalnie z miksera za pomocą zdalnego protokołu sterowania kamerą SDI.

Kompatybilna z obiektywami B4
URSA Broadcast G2 posiada mocowanie obiektywu nadawczego B4, które obejmuje optykę zaprojektowaną specjalnie do sensora kamery. Pozwala ono używać nowoczesnych obiektywów Ultra HD lub tańszych HD. Starsze obiektywy HD często mają rozdzielczość znacznie przekraczającą HD, oferując świetną jakość w niskiej cenie. Obiektywy B4 są fantastyczne, bo są parafokalne, utrzymując ostry obraz podczas przybliżania i oddalania. To znacznie przyspiesza pracę. Oferuje też w pełni elektroniczne sterowanie obiektywem, umożliwiające regulację ostrości, przysłony i zoomu za pomocą kontrolek kamery lub zdalnie. Dodatkowo, jeśli chcesz używać alternatywnych obiektywów, możesz zmienić mocowanie na PL, EF i inne.

Wbudowane optyczne filtry ND
URSA Broadcast G2 posiada wysokiej jakości filtry o neutralnej gęstości (ND), które pozwalają szybko zmniejszyć ilość światła wpadającego do kamery. Filtry o 1/4, 1/16 i 1/64 stopnia zostały zaprojektowane tak, aby pasowały do sensora obrazu i kolorymetrii URSA Broadcast G2, zapewniając dodatkową rozpiętość tonalną i lepszą kolorymetrię. Umożliwia to stosowanie różnych kombinacji przysłony i kąta migawki w różnych sytuacjach. Filtry podczerwieni zostały zaprojektowane tak, aby równomiernie filtrowały fale optyczne i podczerwone, eliminując zanieczyszczenie podczerwienią. Status filtra na LCD można wyświetlać jako ułamek, liczba lub redukcja stopnia.

Używaj popularnych nośników i formatów plików
URSA Broadcast jest zaprojektowana do pracy ze standardowymi formatami plików używanymi przez wszystkie systemy nadawcze i oprogramowanie do edycji. Można nagrywać w ProRes 422 HQ i ProRes 422 do plików QuickTime. Nowy model Blackmagic URSA Broadcast G2 może nawet nagrywać w H.265 oferując niewiarygodnie małe pliki przy współczynnikach kompresji od 60:1 do 285:1 w 10-bitowej jakości nadawczej. Nagrywanie w rewolucyjnym nowym formacie plików Blackmagic RAW pozwala przechwycić i utrwalić jakość danych z sensora kamery. To doskonała gama formatów plików do wszystkich rodzajów przepływów pracy.

Dwa sloty dla ciągłego nagrywania
Dwie nagrywarki kart CFast 2.0 i SD/UHS-II pozwalają wybrać nośnik najbardziej odpowiedni dla Ciebie – karty są standardowe, niedrogie i łatwo dostępne. Dwa sloty na nośniki URSA Broadcast umożliwiają ciągłe nagrywanie. Gdy karta się zapełni, nagrywanie jest automatycznie kontynuowane na następnej karcie, więc możesz podmieniać karty podczas nagrywania. Oferuje wystarczającą prędkość, aby nagrywać wysokiej jakości pliki wideo w formatach ProRes i H.265 nawet podczas pracy w Ultra HD przy dużym klatkażu. URSA Broadcast G2 można łatwo zintegrować z istniejącymi systemami nadawczymi. Pozwala też nagrywać 12-bitowe pliki kinowe Blackmagic RAW.

USB typu C do bezpośredniego nagrywania na dyski zewnętrzne
Blackmagic URSA Broadcast G2 posiada z tyłu kamery szybki port USB typu C, który umożliwia nagrywanie na zewnętrzne dyski lub podłączenie do szerokiej gamy akcesoriów. Po podłączeniu dużego, niedrogiego zewnętrznego dysku flash USB można nagrywać ProRes, H.265, a nawet wysokiej jakości 12-bitowe pliki Blackmagic RAW do późniejszej edycji i korekcji kolorów. Możesz po prostu przenieść dysk do komputera i nie musisz tracić czasu na kopiowanie plików. Dodatkowo port USB zasili każdy podłączony do niego dysk. Można nawet dodać opcjonalne urządzenia do regulacji ostrości i zoomu do pełnego sterowania obiektywem.

Mocna i lekka magnezowa konstrukcja
URSA Broadcast G2 posiada supermocny, lekki i doskonale wyważony korpus ze stopu magnezu, zaprojektowany tak, aby był wygodny w użyciu przez cały dzień. Znajome, umieszczone na zewnątrz przełączniki i kontrolki oferują bezpośredni dostęp do najważniejszych ustawień kamery. Kontrolki są logicznie rozmieszczone, co ułatwia ich znalezienie za pomocą dotyku i pozwala regulować ustawienia bez konieczności patrzenia na przyciski. Ma też rozkładany ekran dotykowy do monitorowania, przeglądania statusu kamery i zmiany ustawień za pomocą menu ekranowego. URSA Broadcast G2 posiada też standardowe złącza 12G-SDI, wejścia audio XLR, USB typu C oraz standardowe w branży 4-pinowe złącze nadawcze XLR 12V DC.

Wbudowany LCD z obsługą dotykową
Wbudowany rozkładany wyświetlacz LCD pozwala zarówno monitorować, jak i sterować kamerą. Podczas gdy URSA Broadcast G2 posiada wiele fizycznych przycisków i pokręteł, ekran LCD jest sterowany dotykowo i wyświetla status ekranu. Ekran ten ma też wyświetlacz przezierny z najważniejszymi informacjami dotyczącymi filmowania oraz menu wszystkich ustawień kamery, LUTy i własne presety. Ponadto za LCD znajdują się dodatkowe przyciski, a także pokrętła do regulacji poziomu głośności dźwięku. Są nawet programowalne przyciski funkcyjne, którym można przypisać funkcje takie jak zebra, fałszywy kolor, focus peaking, LUTy i wiele innych. Ponadto można zmienić funkcję przypisaną do każdego przycisku w menu ekranowym.

Zewnętrzny wyświetlacz statusu
Wyświetlacz statusu jest ekranem LCD o wysokiej widoczności. Jest dobrze widoczny nawet w jasnym świetle. Pokazuje kod czasowy zapisu, zablokowany kod czasowy i sygnał referencyjny kodu czasowego oraz bieżący klatkaż, kąt migawki, aperturę, balans bieli, wzmocnienie i przysłonę. Posiada też wskaźnik poziomu naładowania akumulatora, status zapisu na karcie oraz mierniki do monitorowania poziomu dźwięku. W słabo oświetlonych miejscach można włączyć podświetlenie ekranu i wyłączyć je podczas filmowania na zewnątrz i w jasnym świetle. Dzięki zwiększeniu kontrastu ekran jest czytelny w każdych warunkach.

Monitorowanie wideo programu
Czasami podczas produkcji na żywo musisz monitorować wideo programu z miksera. Wystarczy nacisnąć przycisk PGM na kamerze, a wizjer przełączy się z wyświetlacza kamery na sygnał zwrotny programu z miksera. Ponadto wbudowany głośnik umożliwia monitorowanie dźwięku miksera. Sygnał zwrotny programu to fantastyczna funkcja. Czasami podczas dużych programów na żywo operatorzy kamer mogą długo czekać na wykorzystanie swojej kamery. Sygnał zwrotny pozwala im oglądać program podczas oczekiwania. Nawet jeśli operator kamery znajduje się w dużej odległości od miksera, nadal może śledzić to, co się dzieje i zachować czujność.

Własne LUTy 3D dla filmowej stylizacji
Cyfrowe kamery filmowe rejestrują logarytmiczną przestrzeń barw, aby zachować zakres dynamiki, co jest przydatne w późniejszej postprodukcji. Jednak podczas przeglądania plików na monitorze mogą one wyglądać na płaskie i wyprane z kolorów. Zastosowanie stylizacji na ekranie dzięki LUTom 3D rozwiązuje ten problem, pozwalając uzyskać wyobrażenie o końcowym wyglądzie obrazów podczas edycji. LUTy mogą być stosowane tymczasowo tylko do monitorowania lub zapisane w plikach Blackmagic RAW do wykorzystania w postprodukcji. URSA Broadcast G2 obsługuje standardowe w branży 17- i 33-punktowe pliki LUT 3D lub pozwala pracować z wbudowanymi LUTami, takimi jak Extended Video, Film to Video, Film to Rec.2020 i innymi.

Standardowe połączenia w branży telewizyjnej
Blackmagic URSA Broadcast G2 jest wyposażona w najnowsze technologie i połączenia takie jak 12G-SDI zarówno dla wyjścia wideo, jak i sygnału zwrotnego programu. Połączenia 12G-SDI są wielostrumieniowe i przełączają się między wszystkimi formatami HD i Ultra HD do 2160p60. Pozostałe połączenia obejmują złącze słuchawkowe, USB typu C, zasilane fantomowo zbalansowane audio XLR oraz wejście kodu czasowego/sygnału referencyjnego. Z przodu jest 12-pinowe złącze Hirose do sterowania obiektywem nadawczym, które może też go zasilać. Ponadto, do podłączenia wizjera lub monitora na planie filmowym dostępne jest nawet wyjście monitorujące HD-SDI oraz 4-pinowe nadawcze wyjście zasilania 12V DC XLR.

Obsługuje dowolny klatkaż nadawczy
Blackmagic URSA Broadcast G2 może nagrywać super płynne, krystalicznie czyste wideo w zwolnionym tempie niezależnie od rodzaju wydarzenia. Aby nagrywać wideo w zwolnionym tempie, URSA Broadcast obsługuje wyższy nadawczy klatkaż 60 klatek na sekundę, ale może też nagrać go do pliku o niższym klatkażu, aby uzyskać płynny obraz w zwolnionym tempie. Preferowaną szybkość można ustawić w menu ekranowym kamery, a następnie przełączać się między standardową szybkością synchronizacji i spowolnieniem klatkażu za pomocą przycisku HFR z boku kamery. Oznacza to, że możesz mieć ustawiony i gotowy do pracy wyższy klatkaż, dzięki czemu będzie on natychmiast dostępny, gdy akcja staje się ekscytująca.

Profesjonalne złącza audio i wbudowane mikrofony
URSA Broadcast G2 ma wbudowany wysokiej jakości mikrofon i profesjonalny rejestrator audio, więc nie jest potrzebny dodatkowy sprzęt nagłaśniający. Możesz korzystać z wbudowanego mikrofonu stereo lub podłączyć zewnętrzne mikrofony. Zasilane fantomowo złącza XLR 48V pozwalają podłączyć wszystko, od shotguna do bezprzewodowych mikrofonów przypinanych. Dzięki opcji łączenia wejść audio w kamerze można podłączyć mikrofony klapowe, które często mają tylko jedno połączenie mono, jeśli chcemy nagrywać z mikrofonu na obu kanałach nagrywanego pliku. URSA Broadcast G2 posiada też pokrętła do regulacji poziomów i mierniki ekranowe, co pozwala przycinać poziomy audio nawet gdy jest na naramiennym rigu.

Sterowanie kamerą przez SDI
Wszystkie miksery Blackmagic Design ATEM mogą sterować kamerami za pomocą protokołu zintegrowanego z połączeniami wideo SDI kamery URSA Broadcast G2. Konfiguracja jest łatwa, bo wszystkie miksery ATEM transmitują polecenia sterujące z wyjścia programowego SDI miksera do kamery przez wejście programowe SDI. Mikser może sterować korekcją kolorów, tally i obiektywem wszystkich kamer. Wystarczy wybrać odpowiedni numer kamery i wszystko działa. Oznacza to, że ktoś może zarządzać kolorem i wzmocnieniem obrazu, dzięki czemu operator kamery nie będzie rozpraszany próbami regulacji kamery i będzie mógł skupić się na kadrowaniu ujęć.

Praca w rozdzielczości HD lub Ultra HD
Blackmagic URSA Broadcast G2 to nie tylko świetna kamera Ultra HD, ale także niesamowita kamera HD! Sensor o wysokiej rozdzielczości i kolorymetria 5 generacji tworzy niesamowite obrazy o wysokim zakresie dynamiki i wysokiej wierności kolorów. Jednak gdy trzeba wykonać pracę w jakości HD, kamera skaluje sensor obrazu w dół do standardu wideo 1080HD. Dzięki temu można szybko nadawać reportaże w standardach wideo HD lub Ultra HD, w dowolnym miejscu na świecie! Ponadto podczas pracy w HD wysoka rozdzielczość czujnika pozwala na subpikselowe przetwarzanie obrazu dla doskonałego antyaliasingu i ostrych obrazów. Blackmagic URSA Broadcast G2 to przyszłościowa kamera, która jest idealna do produkcji w jakości HD i Ultra HD!

Zmiana mocowania na PL, EF i F
URSA Broadcast G2 posiada wymienne mocowanie obiektywu, co pozwala łatwo zamienić dołączone mocowanie B4 na mocowanie EF, PL lub nawet F. URSA Broadcast G2 ma już zainstalowane mocowanie B4, z zapasowym mocowaniem EF w zestawie. Oznacza to, że można zmienić mocowanie i stosować tanie obiektywy fotograficzne. Mają one niesamowitą jakość, bo zostały zaprojektowane do fotografii o wysokiej rozdzielczości. Można też zakupić oddzielnie opcjonalne mocowania PL i F. Jeśli kręcisz cyfrowy film, najlepsze będzie mocowanie PL, ponieważ jest najczęściej stosowanym mocowaniem obiektywów kinowych. URSA Broadcast G2 to pojedyncza kamera kompatybilna z praktycznie wszystkimi nowoczesnymi obiektywami.

Nowoczesna kolorymetria 5 generacji
Nowa URSA Broadcast G2 ma tę samą kolorymetrię 5 generacji co wysokiej klasy URSA Mini Pro 12K, zapewniając jeszcze lepszą jakość obrazu z zachwycającymi, dokładnymi odcieniami skóry i wiernymi kolorami w każdym ujęciu. Nowa dynamiczna 12-bitowa krzywa gamma przechwytuje większą ilość danych kolorystycznych w podświetleniach i cieniach, zapewniając lepszy wygląd obrazów. Kolorymetria obsługuje też złożone przetwarzanie obrazu Blackmagic RAW, dzięki czemu dane o kolorze i zakresie dynamiki z sensora są zachowywane w postaci metadanych, które można wykorzystać w postprodukcji. Oferuje obrazy, które w naturalny, filmowy sposób reagują na korektę kolorów w postprodukcji w DaVinci Resolve Studio.

Niesamowita jakość Blackmagic RAW
Blackmagic RAW to nowy, rewolucyjny format zaprojektowany, aby przechwycić i utrwalić jakość danych z sensora kamery. Zwykłe pliki wideo są poddawane wielu procesom przetwarzania, ryzykując utratę części oryginalnych szczegółów sensora. Blackmagic RAW eliminuje ten problem. Otrzymujesz wspaniałe obrazy o niesamowitej szczegółowości i bogatej kolorystyce w całym procesie postprodukcji. Blackmagic RAW zapisuje też ustawienia kamery jako metadane, dzięki czemu można później zmienić ISO, balans bieli i ekspozycję w DaVinci Resolve. Ponadto pliki są małe i szybkie. Responsywność podczas edycji jest niesamowita. Tylko Blackmagic RAW oferuje najwyższą jakość, najmniejsze pliki i najszybsze reakcje.

Zasilane przez Blackmagic OS
Blackmagic OS to zaawansowany, intuicyjny i przyjazny dla użytkownika system operacyjny kamery oparty na najnowszej technologii. Jest prawdziwie nowoczesny. Wszystkie funkcje kamery działają niezależnie, zapewniając płynniejsze sterowanie. URSA Broadcast G2 włącza się praktycznie natychmiast. Ma te same kontrolki i menu jak inne kamery Blackmagic Design, umożliwiając łatwą zmianę kamer na planie. Proste gesty stukania i przesuwania interfejsu pozwalają dostosować ustawienia, dodać metadane i wyświetlić stan nagrywania. Dają pełną kontrolę nad zaawansowanymi funkcjami, takimi jak ekranowe narzędzia do ustawiania ostrości i ekspozycji, LUTy 3D, HDR, wprowadzanie metadanych, kod czasowy czy ustawienia Blackmagic RAW.

Wbudowany generator kodu czasowego
Wszystkie modele Blackmagic URSA Broadcast G2 mają wbudowany generator kodu czasowego pory dnia. Umożliwiają synchronizację wszystkich kamer i późniejszą edycję multicam, bo kod czasowy wszystkich nagrań jest taki sam. Wystarczy podłączyć zewnętrzny generator kodu czasowego do wejścia kodu czasowego BNC, a kamera automatycznie wykryje kod czasowy i zablokuje wewnętrzny generator. Teraz każda z kamer może rozpocząć i zakończyć nagrywanie, a ujęcia będą miały dopasowany kod czasowy. Wyobraź sobie wielokamerowe nagrywanie festiwalu muzycznego. Następnie użyj DaVinci Resolve Sync Bin do automatycznej synchronizacji nagrania i wyświetl je w trybie multiview w celu łatwej edycji.


Urządzenia do regulacji ostrości i zoomu
Opcjonalne urządzenia do regulacji zoomu i ostrości pozwalają używać obiektywów fotograficznych w produkcji na żywo. Mają złącza USB typu C, więc sterują obiektywem za pomocą elektronicznego sterowania obiektywem kamery. Każde urządzenie ma 2 porty USB typu C, więc można je połączyć łańcuchowo, a następnie podłączyć do kamery za pomocą jednego złącza USB. Konstrukcja jest niezwykle precyzyjna, oferując bardzo dokładną kontrolę nad obiektywem, copozwala kadrować i regulować obiektyw bez zdejmowania rąk z uchwytów statywu. Przyciski da się dostosować, dzięki czemu można im przypisać różne funkcje kamery. Ponadto zawiera osprzęt do mocowania urządzeń do regulacji ostrości i zoomu na uchwytach statywu.

Wizjery, światłowody SMPTE i mocowania obiektywów
Kamera URSA Broadcast G2 posiada specjalnie dla niej zaprojektowaną, szeroką gamę akcesoriów. Jednak zestaw do montażu naramiennego, płytka akumulatorowa V-Lock i górny uchwyt są w zestawie. Nie musisz nic dokupywać. Ponadto, jeśli nie posiadasz obiektywu B4, a chciałbyś zacząć używać obiektywu fotograficznego, dołączymy osobne mocowanie EF. Możesz dodać opcjonalny wizjer Blackmagic URSA lub wizjer Blackmagic URSA Studio do produkcji na żywo. Opcjonalny konwerter światłowodowy może zasilać kamerę z odległości 2 km za pośrednictwem pojedynczego światłowodu SMPTE. Dla długiego nagrywania, URSA Mini Recorder oferuje możliwość nagrywania na zewnętrzne dyski SSD.

Nagrywanie na dyskach SSD i nośnikach U.2
Opcjonalna nagrywarka Blackmagic URSA Mini Recorder umożliwia nagrywanie plików na dużych dyskach SSD 2,5″ oraz najnowszych U.2 NVMe Enterprise. Najnowsze 7mm dyski U.2 NVMe są superszybkie, zapewniając prędkość transferu danych do 900 MB/s. Ta niesamowita szybkość pozwala na wydłużenie czasu nagrywania w pełnej rozdzielczości 4K i 6K 12-bitowych plików Blackmagic RAW w najwyższej jakości kodowania Q0. Unikalną konstrukcję nagrywarki Blackmagic URSA Mini Recorder mocuje się bezpośrednio z tyłu URSA Broadcast G2 pomiędzy kamerą a akumulatorem. Jest ona sterowana przez złącze USB-C, więc nie musisz się martwić o ręczne uruchamianie lub zatrzymywanie nagrywarki SSD.

Dostępna w 13 popularnych językach
Wszystkie kamery Blackmagic Design są przeznaczone do użytku na całym świecie i obsługują 13 popularnych języków. Podczas ustawiania kamery możesz wybrać języki: angielski, niemiecki, francuski, hiszpański, portugalski, włoski, rosyjski, polski, ukraiński, turecki, chiński, japoński lub koreański. Aby przełączyć się na inny język, wystarczy wejść w ustawienia menu. Podczas przełączania między językami wszystkie nakładki ekranowe, wyświetlacz przezierny oraz menu ustawień będą wyświetlane w wybranym języku. Można zmieniać języki w dowolnym momencie.

Bezprzewodowe zdalne sterowanie przez Bluetooth
Jeśli umieszczasz kamerę na końcu żurawia lub w innym trudno dostępnym miejscu, możesz uzyskać pełną kontrolę przez Bluetooth z nawet 10 metrów. Aplikację Blackmagic Camera Control można pobrać na iPada lub skorzystać z aplikacji innych firm, takich jak Bluetooth+ lub tRigger na urządzeniach z systemem iOS lub Android. Darmowy pakiet SDK dla deweloperów z przykładowym kodem, dostępny na stronie Blackmagic Design, pozwala tworzyć własne rozwiązania zdalnego sterowania kamerą i cyfrowymi kartami. Stwórz aplikację, która może blokować synchronizację kodu czasowego i uruchamiać nagrywanie na wszystkich kamerach jednocześnie. Możliwości są nieograniczone.

Kompatybilny ze standardowymi akumulatorami
Wszystkie kamery URSA obsługują szeroką gamę płytek akumulatorowych takich producentów jak IDX, Blueshape, Anton Bauer i innych. Zainstalowaną na kamerze płytkę akumulatorową V-Lock można zmienić na opcjonalną płytkę akumulatorową Blackmagic URSA Gold. Wszystkie płytki akumulatorowe Blackmagic montuje się bezpośrednio na kamerze. URSA Broadcast G2 zawiera 4-pinowe złącze zasilania XLR, które obsługuje napięcia 12V – 18V do podłączania zewnętrznych zasilaczy i zestawów akumulatorów. Standardowe złącze zasilania pozwala korzystać z kamery z istniejącymi zasilaczami i akumulatorami. W produkcji na żywo opcjonalny konwerter światłowodowy może zasilać kamerę z nawet 2 km poprzez pojedynczy światłowód SMPTE.

Zawiera DaVinci Resolve Studio
Profesjonalny montaż, korekcja koloru, postprodukcja dźwięku i VFX
URSA Broadcast G2 zawiera pełną wersję DaVinci Resolve Studio – oprogramowania używanego w Hollywood do tworzenia wysokiej klasy filmów fabularnych, seriali, reklam i nie tylko. DaVinci Resolve posiada nową stronę Cięcia z inteligentnymi narzędziami do edycji i innowacyjnymi nowymi funkcjami do szybkiego wyszukiwania potrzebnego materiału, jego montażu i szybkiej realizacji. Ponadto oferuje legendarne, profesjonalne narzędzia DaVinci do edycji, zaawansowaną korekcję kolorów, postprodukcję dźwięku i efektów wizualnych, a wszystko to w jednej aplikacji. Teraz możesz korzystać z tego samego wysokiej klasy oprogramowania, co profesjonalni montażyści i koloryści.

Funkcje kamery

  • Efektywny rozmiar czujnika - Rozmiar sensora 2/3″ przy użyciu mocowania 4K B4
    (Rzeczywisty rozmiar sensora 23,10mm x 12,99mm)
  • Mocowanie obiektywu
  • Zainstalowany B4 2/3″
    Aktywne mocowanie EF również w zestawie
  • Sterowanie obiektywem
    Sterowanie elektroniczne poprzez 12-pinowe złącze nadawcze. Sterowanie za pomocą styków mocowania EF, gdy URSA Mini Pro EF z kompatybilnymi obiektywami jest w użyciu.
  • Korekcja obiektywu
    Wbudowana korekcja kolorowych obwódek na krawędziach przy użyciu kompatybilnych obiektywów nadawczych.
  • Zakres dynamiczny - 13 stopni
  • Podwójne natywne ISO - Wzmocnienie 0dB i 18dB.
  • Czułość przy wzmocnieniu 0dB
    f11 z 2160p59.94.
    f12 z 2160p50.
    przy 2000 luksów i współczynniku odbicia 89,9%.
    dodatkowa strata światła o 1,1 stopnia z mocowaniem B4 4K.
  • Współczynnik sygnał/szum
    64.62dB dla 2160p
    Ultra HD skalowane z 5,3K
  • Wbudowane filtry ND - Czteropozycyjne koło filtrów ND z czystymi 2-, 4- i 6-stopniowymi filtrami ND.
  • Ostrość
    Przycisk Fokus wyzwala autofokus podczas korzystania z kompatybilnych obiektywów serwo. Dotknięcie i przytrzymanie przycisku na ekranie LCD określa obszar ostrości i uruchamia autofokus.
  • Sterowanie przysłoną
    Koło przysłony i suwak na ekranie dotykowym do ręcznej regulacji przysłony w obiektywach sterowanych elektronicznie, przycisk Iris do natychmiastowego automatycznego ustawiania przysłony w kompatybilnych obiektywach, aby żaden piksel nie został obcięty w trybie filmowania. Średnia automatyczna ekspozycja sceny w trybie Video i Extended Video.
  • Wymiary ekranu - 4″
  • Rodzaj ekranu - Pojemnościowy ekran dotykowy LCD.
  • Kontrolki
    Dotykowe menu na 4″ ekranie. Przyciski dla innych elementów sterujących. 3 przypisywalne klawisze skrótów i 2 przypisywalne klawisze skrótów (VTR i RET) w kompatybilnych obiektywach nadawczych.
  • Rozdzielczość i klatkaż filmowania w ProRes
    3840 x 2160 (Ultra HD) do 60 kl./s
    z okienka Ultra HD lub skalowany z sensora 5,3K w trybie okienkowym
    3840 x 2160 (Ultra HD) do 50 kl./s
    skalowane z pełnego sensora
    1920 x 1080 (HD) do 120 kl./s
    skalowany z sensora 2,7K w trybie okienkowym
    1920 x 1080 (HD) do 60 kl./s
    skalowane z Ultra HD lub sensora 5,3K w trybie okienkowym
    1920 x 1080 (HD) do 50 kl./s
    skalowane z pełnego sensora
  • Rozdzielczości i klatkaż filmowania w H.265
    3840 x 2160 (Ultra HD) do 60 kl./s
    z okienka Ultra HD lub skalowane z sensora 5,3K w trybie okienkowym
    3840 x 2160 (Ultra HD) do 50 kl./s
    skalowane z pełnego sensora
  • Rozdzielczości i klatkaż filmowania w H.264
    1920 x 1080 (HD) do 60 kl./s
    skalowane z okienka Ultra HD lub sensora 5,3K w trybie okienkowym
    1920 x 1080 (HD) do 50 kl./s
    skalowane z pełnego sensora
  • Rozdzielczość i klatkaż filmowania w Blackmagic RAW
    6144 x 3456 (6K) do 50 kl./s
    6144 x 2560 (6K 2.4:1) do 60 kl./s
    5376 x 3024 (5,3K 16:9) do 60 kl./s
    3728 x 3104 (3,7K 6:5 anamorficzne) do 60 kl./s
    3840 x 2160 (Ultra HD) do 60 kl./s
    1920 x 1080 (HD) do 150 kl./s
  • Klatkaż projektu
    23.98, 24, 25, 29.97, 30, 50, 59.94 i 60 kl./s.
    Spowolnienia klatek na sekundę do 60p w Ultra HD i do 150p w HD.
  • Obsługa metadanych
    Automatycznie uzupełniane dane obiektywu z elektronicznych obiektywów B4. Automatyczny zapis ustawień kamery i danych z kart, takich jak projekt, numer sceny, ujęcie i notatki specjalne.
  • Zegar kodu czasowego - Bardzo dokładny zegar kodu czasowego. Mniej niż 1 klatka opóźnienia co 8 godzin.

Łącza

  • Wejścia wideo HDMI - 1
  • Wyjścia wideo SDI - 1
  • Wyjścia monitora SDI - 1
  • Prędkość SDI - 1,5G, 3G, 6G, 12G.
  • Analogowe wejścia audio - 2 x XLR przełączane pomiędzy mikrofonem, linią i cyfrowym sygnałem audio AES. Obsługa zasilania fantomowego.
  • Analogowe wyjścia audio - 1 x gniazdo słuchawkowe jack 3,5 mm, obsługuje zestaw słuchawkowy w stylu iPhone dla talkback.
  • Wejścia referencyjne - Tri-Sync/Black Burst/kod czasowy.
  • Sterowanie obiektywem - 1 x 12-pinowe złącze obiektywu nadawczego Hirose
  • Sterowanie zdalne - 1 x wejście LANC 2,5 mm do uruchamiania/zatrzymywania nagrywania oraz sterowania przysłoną i ostrością za pomocą kompatybilnych obiektywów.
  • Interfejs komputera - 1 x USB typu C 3.1 Gen 2 z funkcją dostarczania energii do nagrywania na dysku zewnętrznym i podłączania urządzeń do regulacji ostrości i zoomu Blackmagic. 1 x USB typu C do aktualizacji oprogramowania.

Audio

  • Mikrofon - Zintegrowany mikrofon stereo.
  • Wbudowany głośnik - 1 x głośnik mono.

Standardy

  • Standardy wideo SDI - Brak
  • Standardy wideo HD
    1080p23.98, 1080p24, 1080p25, 1080p29.97, 1080p30, 1080p50, 1080p59.94, 1080p60 1080i50, 1080i59.94, 1080i60
  • Standardy wideo Ultra HD
    2160p23.98, 2160p24, 2160p25, 2160p29.97, 2160p30, 2160p50, 2160p59.94, 2160p60
  • Zgodność SDI
    SMPTE 292M, SMPTE 424M, SMPTE 425M poziom A i B, SMPTE 2081-1, SMPTE 2081-10, SMPTE 2082-1 i SMPTE 2082-10
  • Próbkowanie audio SDI
    48 kHz i 24 bity

Multimedia

  • Multimedia
    2 x sloty kart CFast 2.0, 2 x sloty kart SD UHS-II, 1 x port USB typu C 3.1 Gen 2 z funkcją dostarczania energii do nagrywania na nośniki zewnętrzne.
  • Format nośników danych
    Możliwość formatowania nośników do systemów plików ExFAT dla Windows i Mac lub HFS+ dla Mac.

Obsługiwane kodeki

  • Apple ProRes 422 HQ,
  • Apple ProRes 422,
  • H.265 SDI (10-bit 4:2:2),
  • H.265 High (10-bit 4:2:0),
  • H.265 Medium (10-bit 4:2:0),
  • H.265 Low (10-bit 4:2:0),
  • H.264 SDI (10-bit 4:2:2),
  • H.264 High (8-bit 4:2:0),
  • H.264 Medium (8-bit 4:2:0),
  • H.264 Low (8-bit 4:2:0),
  • Blackmagic RAW Constant Bitrate 3:1,
  • Blackmagic RAW Constant Bitrate 5:1,
  • Blackmagic RAW Constant Bitrate 8:1,
  • Blackmagic RAW Constant Bitrate 12:1,
  • Blackmagic RAW Constant Quality Q0,
  • Blackmagic RAW Constant Quality Q1,
  • Blackmagic RAW Constant Quality Q3,
  • Blackmagic RAW Constant Quality Q5

Sterowanie zewnętrzne

  • Sterowanie obiektywem za pomocą Blackmagic Zoom Demand i Blackmagic Focus Demand, Blackmagic SDI Control Protocol, sterowanie iPadem przez Bluetooth, 1 x 2,5 mm LANC do sterowania obiektywem i nagrywaniem.

Korektor koloru

  • DaVinci YRGB.

Talkback i tally

  • Talkback - Kanały SDI 15/16 i zestaw słuchawkowy iPhone.
  • Lampka Tally Live - Tally na ekranie LCD, wizjerach URSA Viewfinder i URSA Studio Viewfinder

Funkcje pamięci masowej

  • Rodzaj nośnika pamięci masowej
    2 x CFast 2.0
    2 x karty SD UHS-II
    1 x szybki port USB typu C dla zewnętrznych nośników.
    2,5″ dysk SSD przy użyciu opcjonalnej nagrywarki URSA Mini Recorder
  • Prędkość zapisywania danych
    Częstotliwość zapisu w oparciu o 30 klatek na sekundę.
  • 6144 x 3456 (6K)
    Blackmagic RAW 3:1 - 323 MB/s
    Blackmagic RAW 5:1 - 194 MB/s
    Blackmagic RAW 8:1 - 121 MB/s
    Blackmagic RAW 12:1 - 81 MB/s
    Blackmagic RAW Q0 - 242 to 483 MB/s
    Blackmagic RAW Q1 - 162 to 387 MB/s
    Blackmagic RAW Q3 - 108 to 277 MB/s
    Blackmagic RAW Q5 - 65 to 162 MB/s
  • 6144 x 2560 (6K 2.4:1)
    Blackmagic RAW 3:1 - 240 MB/s
    Blackmagic RAW 5:1 - 144 MB/s
    Blackmagic RAW 8:1 - 90 MB/s
    Blackmagic RAW 12:1 - 60 MB/s
    Blackmagic RAW Q0 - 180 to 359 MB/s
    Blackmagic RAW Q1 - 120 to 287 MB/s
    Blackmagic RAW Q3 - 80 to 205 MB/s
    Blackmagic RAW Q5 - 49 to 120 MB/s
  • 5376 x 3024 (5.3K 16:9)
    Blackmagic RAW 3:1 - 248 MB/s
    Blackmagic RAW 5:1 - 149 MB/s
    Blackmagic RAW 8:1 - 94 MB/s
    Blackmagic RAW 12:1 - 63 MB/s
    Blackmagic RAW Q0 - 186 to 371 MB/s
    Blackmagic RAW Q1 - 125 to 297 MB/s
    Blackmagic RAW Q3 - 84 to 213 MB/s
    Blackmagic RAW Q5 - 51 to 125 MB/s
  • 3728 x 3104 (3.7K 6:5 Anamorficzny)
    Blackmagic RAW 3:1 - 177 MB/s
    Blackmagic RAW 5:1 - 106 MB/s
    Blackmagic RAW 8:1 - 67 MB/s
    Blackmagic RAW 12:1 - 45 MB/s
    Blackmagic RAW Q0 - 133 to 265 MB/s
    Blackmagic RAW Q1 - 89 to 212 MB/s
    Blackmagic RAW Q3 - 60 to 152 MB/s
    Blackmagic RAW Q5 - 36 to 89 MB/s
  • 3840 x 2160 (Ultra HD)
    Apple ProRes 422 HQ - 110 MB/s
    Apple ProRes 422 - 73.6 MB/s
    H.265 SDI - 12.3 MB/s
    H.265 High - 10.8 MB/s
    H.265 Medium - 7.8 MB/s
    H.265 Low - 3.2 MB/s
    Blackmagic RAW 3:1 - 127 MB/s
    Blackmagic RAW 5:1 - 77 MB/s
    Blackmagic RAW 8:1 - 48 MB/s
    Blackmagic RAW 12:1 - 32 MB/s
    Blackmagic RAW Q0 - 96 to 190 MB/s
    Blackmagic RAW Q1 - 64 to 153 MB/s
    Blackmagic RAW Q3 - 43 to 109 MB/s
    Blackmagic RAW Q5 - 26 to 64 MB/s
  • 1920 x 1080
    Apple ProRes 422 HQ - 27.5 MB/s
    Apple ProRes 422 - 18.4 MB/s
    H.264 SDI - 7.0 MB/s
    H.264 High - 5.6 MB/s
    H.264 Medium - 3.2 MB/s
    H.264 Low - 1.8 MB/s
    Blackmagic RAW 3:1 - 19 MB/s
    Blackmagic RAW 5:1 - 12 MB/s
    Blackmagic RAW 8:1 - 7.8 MB/s
    Blackmagic RAW 12:1 - 5.2 MB/s
    Blackmagic RAW Q0 - 23 to 47 MB/s
    Blackmagic RAW Q1 - 16 to 37 MB/s
    Blackmagic RAW Q3 - 10 to 27 MB/s
    Blackmagic RAW Q5 - 6 to 16 MB/s

Podane częstotliwości zapisu dla parametru stałej jakości są wyłącznie orientacyjne.
Rzeczywiste częstotliwości zapisu zależy od tematyki obrazu.

Formaty nagrywania

  • Apple ProRes 3840 x 2160 i 1920 x 1080 z zakresem dynamiki Film, Video lub Extended Video lub niestandardowym LUTem 3D.
    H.265 3840 x 2160 z zakresem dynamiki Film, Video lub Extended Video lub niestandardowym LUTem 3D.
    H.264 1920 x 1080 z zakresem dynamiki Film, Video lub Extended Video lub niestandardowym LUTem 3D.
    Blackmagic RAW Q0, Q1, Q3, Q5, 3:1, 5:1, 8:1 i 12:1 przy 6144 x 3456, 6144 x 2560, 5376 x 3024, 3728 x 3104, 3840 x 2160, 1920 x 1080 zapisane w nieliniowym 12-bit z zakresem dynamiki Film i Extended Video, Video lub niestandardowym LUTem 3D osadzonym w metadanych.

Zawarte oprogramowanie

  • Blackmagic OS
  • DaVinci Resolve Studio dla Mac i Windows wraz z kluczem aktywacyjnym
  • Konfiguracja kamery Blackmagic
  • Odtwarzacz Blackmagic RAW
  • Wtyczka Blackmagic RAW QuickLook
  • Blackmagic RAW SDK
  • Test szybkości Blackmagic RAW

Systemy operacyjne

  • Mac 10.15 Catalina,
    Mac 11.1 Big Sur lub nowsza wersja
  • Windows 10, 64-bit.

Wymogi zasilania

  • Zasilanie
    1 x zewnętrzny zasilacz 12V DC 100W z wejściem 100 - 240V AC 50/60Hz IEC C14.
  • Zewnętrzne wejście zasilania
    1 x 4-pinowe wejście XLR 12V DC dla zewnętrznego zasilania sieciowego lub akumulatora.
    1 x 12-pinowe złącze Molex pod tylną płytą akumulatorową.
  • Moc wyjściowa
    +12V 4-pinowe regulowane wyjście XLR z boku kamery
    +12V regulowane wyjście D-Tap na płycie akumulatorowej V-Lock
  • Zasilanie - Mocowanie tylnej kamery kompatybilne ze standardowymi płytami akumulatorowymi V-Mount lub Gold Mount.

Akcesoria opcjonalne

  • Blackmagic URSA Viewfinder
  • Blackmagic URSA Studio Viewfinder
  • Blackmagic Camera Fiber Converter
  • Blackmagic Studio Fiber Converter
  • Blackmagic URSA Mini Pro PL mount
  • Blackmagic URSA Mini Pro F mount
  • Blackmagic URSA Mini Mic Mount
  • Blackmagic URSA Mini Recorder
  • Blackmagic URSA Gold Battery Plate

Specyfikacje środowiskowe

  • Temperatura robocza - 0°C do 40°C (32°F - 104°F)
  • Temperatura przechowywania - od -20°C do 45°C (-4°F - 113°F)
  • Wilgotność względna - od 0% - 90% kondensacja nie występuje

Elementy zawarte w zestawie

  • Blackmagic URSA Broadcast G2
  • Zainstalowane mocowanie obiektywu 4K B4
  • Zaślepka dla wieżyczki B4
  • Mocowanie EF z zaślepką
  • Zainstalowana płyta akumulatorowa V-Lock
  • Zasilacz URSA 12V 100W
  • Podkładka na ramię URSA Mini
  • URSA Mini uchwyt górny i gumowa zatyczka
  • Płyta do mocowania wizjera
  • 2 x śruby 1/4″ do płyty podstawowej
  • 2 x długie śruby 1/4″ do uchwytu górnego
  • 2 x krótkie śruby 1/4″ do uchwytu górnego
  • 8 x śruby do mocowania EF
  • 4 x zapasowe śruby do płyty V-Lock
  • Pakiet powitalny z kodem QR do pobrania oprogramowania kamery
  • Pakiet DaVinci Resolve Studio
  • Klucz aktywacyjny DaVinci Resolve Studio

 

Uwaga: Wyświetlanie produktów na stronie służy wyłącznie celom informacyjnym. Dokładamy wszelkich starań, aby publikowane tu informacje były jak najbardziej aktualne, jednak producent zastrzega sobie prawo do zmiany specyfikacji.